Tai, kas mes esame šiandien, yra puikus mūsų įpročių atspindys. Sakau tai todėl, kadangi gerų įpročių pagalba mes galime susikurti priteklių, priešingu atveju – trūkumą arba nepakankamumą. Pasižiūrėkime į veidrodį arba aplink save ir puikiai galime pamatyti vien tai, ką turimi įpročiai padėjo susikurti aplink save bei savyje.

Apsižvalgyti aplink buvo pakankamai lengva užduotis. Sekantis bus mūsų sąmoningumo klausimas – kokius mes galime identifikuoti įpročius, kurie mums tarnauja arba trukdo. Sąmoningumas čia vykdo svarbią rolę. Kaip ir visur kitur mūsų spalvotuose gyvenimuose.

Koks dar įprotis?

Tavo, geras arba blogas, įprotis yra įaugusi į tavo pasąmonę mintis, kuri nuolat kartojasi kaip veiksmas. Po kurio laiko tu tiesiog tą veiksmą kartoji be jokio pagalvojimo apie jį.

Tu turbūt neatsimeni, nuo kada savo gyvenime pradėjai valytis dantis. Turbūt nelabai ir atsimeni, kaip kramtei savo maistą ryte – čepsėjai ar ne, srėbei arbatą ar gėrei. Visi mes turime savo įpročius ir apie juos net nesusimąstome. Laikome tai savo natūra.

Pavyzdžiui,

akivaizdu, įpročius reikėtų keisti arba formuoti po vieną, kadangi tai reikalauja pakankamai daug užsispyrimo, laiko ir energijos. Bet net ir po vieną keičiami įpročiai gali atnešti rezultatų. Pavyzdžiui, įprotis kasdien skirti 45 minutes knygai būtų naudingas? Būtų. Arba vairuojant automobiliu į darbą klausyti audio knygos, kas leistų jums per mėnesį laisvai perklausyti knygą. Arba eiti miegot anksčiau ir atsikelti maždaug dviem valandomis anksčiau kiekvieną rytą, kas per metus reikštų MĖNESĮ papildomo laiko.

Kalbant apie senų įpročių atsisakymą labai svarbu sąmoningai jį pakeisti geru, kadangi, kitu atveju, susikursite kitą, jums nenaudingą įprotį.

photo-1429032021766-c6a53949594f

 

Pakeisk jį!

Pirmas žingsnis

Pradėkime nuo tavo tikslų. Išsikelk sau tikslą arba prisimink kokį nors seną. Tokį, kurio tu nesi pasiekęs. To reikia tam, kad tu pakeistum savo senąjį įprotį kažkokiu nauju tikslo siekimu ir padarytum tai savo naujuoju įpročiu. Įsivaizduok ir detalizuotai nusakyk visą savo galutinio tikslo vaizdą. Viską iki smulkmenų – koks tai įprotis, kodėl tu jo nori, ką jis tau duos etc.

Blogą įprotį tu gali atpažinti atkreipdamas dėmesį į savo elgesį, kuris tau nėra naudingas arba kurio tu jo nori atsikratyti.

Antras žingsnis

Pasiimk du A4 lapus ir ant vieno iš jų užrašyk viską, kas tau asocijuojasi su tavo nauju elgesiu/įpročiu/rezultatu. Ant vieno lapo – viską, kas gera, o ant kito – priešingai. Kitaip tai dar gali būti pavadinta minčių lietumi. Užrašyk viską taip aiškiai, kaip įsivaizdavai savo galutinį savo naujo elgesio rezultatą pirmame punkte. Viską, kas šauna į galvą.

Tai, kaip tu įsivaizdavai savo galutinį rezultatą buvo labai svarbu. Kadangi dabar tą gražių, šviesių spalvų galutinį tikslą turi įsivaizduoti priešingai. Kad tai nepasiseks. Ir kaip tai beviltiškai atrodys. Ir kaip tau dėl to bus prastai. Visa tai perkelk ant kito lapo.

Kai perkelsi, sudegink blogojo scenarijaus lapą kaip simbolinį gestą, jog tai negali nutikti. Labai svarbu, kad jį sunaikintum.

Trečias žingsnis

Veiksmas, kurį atlieki 20 dienų iš eilės tuo pačiu metu tampa įpročiu.

Jeigu tai ne veiksmo, o mąstymo įprotis, tai užrašyk jį keletą kartų pakartotinai ten, kur tau patogu ir skaityk jį dažnai. Laikui bėgant, jis įsirašys į tavo pasąmonę. O blogas įprotis, kadangi jis negaus pakankamai dėmesio, išnyks. Svarbiausia, nepamiršti darbo su savimi. O rezultatai… Jūs patys žinote kokie jie bus puikūs, jūs juos detalizavote patys.

Ketvirtas žingsnis

Padarykime viską iki galo. Negalime palikti blogą įprotį tiesiog gulėti kampe ir jį ignoruoti.

Paklauskite savęs:

  1. Kodėl aš taip elgiausi?
  2. Kas mane privertė galvoti, kad taip elgtis buvo gera mintis?
  3. Kas mane paskatino taip elgtis?

Kapstykite, naujieji tyrinėtojai, iki negalėjimo. Dėl jūsų pačių.

Kai susižinosite visas aplinkybes, kurios suformavo jums blogą įprotį, galėsite dar lengviau jo atsikratyti įrodydami sau savo naujo elgesio naudą.

Tada lieka jus tai pasveikinti ir atsisveikinti su blogu įpročiu. Bei jam padėkoti už tai, kad jis atvedė prie kažko naujo ir naudingo jūsų gyvenime.